Przejdź do menu głównego Przejdź do treści
Logo PINB
Powiatowy Inspektorat
Nadzoru Budowlanego w Śremie
Logo BIP

Główna nawigacja

  • Inspektorat
  • Komunikaty
  • Sprawy
  • Kontrole
  • Zamówienia publiczne
  • Nabory
  • Kontakt

Sprawy

  • Przyjmowanie dokumentów i obieg korespondencji
  • Rejestry i ewidencje
  • Załatwianie spraw
    • Druki do pobrania
  • Opłata skarbowa
  • Skargi i wnioski
    • Skargi
    • Petycje
  • Udostępnianie informacji publicznej
    • Dostęp do informacji publicznej
    • Dostęp do informacji publicznej nieudostępnianej w BIP
    • Informacja o prywatności
    • Ponowne wykorzystanie sektora informacji publicznej

Przyjmowanie dokumentów i obieg korespondencji

Przyjmowanie dokumentów i obieg korespondencji odbywa się zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. - w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. nr 14, poz. 67).

Przyjmowanie dokumentów i obieg korespondencji

Korespondencję przyjmuje sekretariat, rejestrując ją ilościowo w dzienniku korespondencyjnym, a podania składane do protokołu przyjmują właściwi pracownicy inspektoratu, zgodnie z podziałem czynności i przekazują do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem:

  1. adresowanych imiennie,
  2. stanowiących tajemnicę służbową (poufne), które przekazuje adresatom,
  3. wartościowych, które przekazuje właściwej osobie lub komórce organizacyjnej za pokwitowaniem.

Po otwarciu koperty sprawdza się:

  1. czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego,
  2. czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki.


Brak załączników lub otrzymanie samych załączników bez pisma przewodniego odnotowuje się na danym piśmie lub załączniku.
Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:

  1. poufnych, wartościowych, poleconych, ekspresowych, za dowodem doręczenia,
  2. dla których istotna jest data nadania (stempla pocztowego), np. skargi, odwołania itp.,
  3. w których brak nadawcy lub daty pisma,
  4. mylnie skierowanych,
  5. załączników nadesłanych bez pisma przewodniego,
  6. w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością.
     

Potwierdzenie otrzymania pisma kancelaria wydaje na żądanie składającego pismo.
Na każdej wpływającej na nośniku papierowym korespondencji umieszcza się w górnym lewym rogu pierwszej strony (na korespondencji przekazywanej bez otwierania - na przedniej stronie koperty) pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania.

Metryczka
Autor: Kajetan Falbierski
Data utworzenia: 15.06.2024
Osoba publikująca: Leszek Górecki
Data publikacji: 15.06.2024 - 11:05
Ostatnia aktualizacja: Administrator techniczny
Data aktualizacji: 14.03.2025 - 12:03

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Śremie
ul. Marciniaka 
63-100 Śrem
tel. 61 28 29 706

Stopka

  • Dostępność
  • Instrukcja BIP
  • Mapa strony
  • Redakcja Biuletynu Informacji Publicznej
  • Rejestr zmian