Przejdź do menu głównego Przejdź do treści
Logo PINB
Powiatowy Inspektorat
Nadzoru Budowlanego w Śremie
Logo BIP

Główna nawigacja

  • Inspektorat
  • Komunikaty
  • Sprawy
  • Kontrole
  • Zamówienia publiczne
  • Nabory
  • Kontakt

Sprawy

  • Przyjmowanie dokumentów i obieg korespondencji
  • Rejestry i ewidencje
  • Załatwianie spraw
    • Druki do pobrania
  • Opłata skarbowa
  • Skargi i wnioski
    • Skargi
    • Petycje
  • Udostępnianie informacji publicznej
    • Dostęp do informacji publicznej
    • Dostęp do informacji publicznej nieudostępnianej w BIP
    • Informacja o prywatności
    • Ponowne wykorzystanie sektora informacji publicznej

Załatwianie spraw

W Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Śremie sprawy załatwia się w formie pisemnej.

Z rozmów przeprowadzonych z interesantami oraz z czynności w terenie sporządza się, o ile nie jest dla nich przewidziana forma protokołu, notatki służbowe lub czyni adnotacje na aktach, jeżeli uzyskane tą drogą wiadomości lub informacje mają znaczenie w załatwianej sprawie. Notatki dołącza się do akt właściwej sprawy.
Sprawy załatwia się wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnie bez łączenia pism z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku.

Jeżeli załatwienie sprawy w określonym w Kodeksie postępowania administracyjnego terminie nie jest możliwe, postępuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, tzn. wyznacza się dodatkowy termin do jej załatwienia.
Pracownik Inspektoratu opracowuje projekt pisma, który wraz z aktami sprawy przedkłada do zatwierdzenia. Po zatwierdzeniu sporządza się czystopis i przedkłada go do podpisu. Po podpisaniu czystopis, wraz z załącznikami i kopią pisma zostaje przekazany do sekretariatu celem wysłania adresatowi.


UWAGA

Wobec korespondencji, w której nie został określony nadawca (wnoszący) oraz nie ma możliwości jego ustalenia, stosuje się Art. 64. § 1. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.), który brzmi:

"Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania."

Metryczka
Autor: Kajetan Falbierski
Data utworzenia: 16.06.2024
Osoba publikująca: Leszek Górecki
Data publikacji: 16.06.2024 - 13:07
Ostatnia aktualizacja: Administrator techniczny
Data aktualizacji: 14.03.2025 - 13:03

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Śremie
ul. Marciniaka 
63-100 Śrem
tel. 61 28 29 706

Stopka

  • Dostępność
  • Instrukcja BIP
  • Mapa strony
  • Redakcja Biuletynu Informacji Publicznej
  • Rejestr zmian